Ungsyddjurs_logo-04

Faktion og product placement på youtube

Product placement

Der har de senere år været stort fokus på unges digitale dannelse, men hvordan kan vi egentligt danne de unge digitalt i en verden, der er domineret af svært gennemskuelige multimodale tekster? Praksiserfaring og forskning peger på, at de unge næsten dagligt konsumerer multimodale tekster på nettet, og derfor er det vigtigt – i arbejdet mod at udvikle de unges digitale dannelse – at vi arbejder analytisk og produktivt med de genrer, som de unge bruger så meget tid på.

Denne workshop vil arbejde med fokus på de multimodale tekster, som de unge konsumerer på den sociale medieplatform Youtube. I en vekselvirkning af filmanalyse og elevproduktion af vlogs vil vi forsøge at gøre de unge mere opmærksomme på, hvordan virkeligheden bliver filtreret på Youtube, og hvordan filmtekniske virkemidler kan skabe stemninger og påvirke konsumenten. Herudover vil der også være fokus på, hvor let man kan blive snydt til at købe produkter vha. skjult reklame i vlogs.

Formål: udvikle de unges kommunikationskritiske og narrative kompetence på sociale medier.



[Klik her for at booke en temadag - skriv "Faktion og product placement på youtube" i emnefeltet]

Kontakt
Fulde navn:

Thomas Stenumgaard Lind

  1. Områdekoordinator skole-astronauterne
  2. Direkte:
    87 53 62 22
  3. Mobil:
    60 12 39 06

Stolt sponsor af

Vi sponsorerer

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.